István, a király – SZAVAZÁS
Iskolánk elindult az István, a király – iskolába megy zenei tehetségkutató versenyen. A csapat a 9.b és a 8.a osztály diákjaiból állt össze. A teljes produkció, az ének, a koreográfia, a filmforgatás, vágás mind a diákok saját munkája. A verseny a döntőhöz érkezett, diákjaink filmje itt méretteti meg magát. Kérjük szavazatával támogassa iskolánk diákjait és tíz pontra értékelje a produkciót.
Szavazni az alábbi linken lehet.
Hálás szívvel köszönjük támogatását.
Krisztus feltámadt!
Szentmise közvetítése a ferences kápolnából
Minden hétköznap 18:30-kor, szombaton 16 órakor, vasárnap pedig 10 órakor a szentendrei ferences közösség élőben közvetíti az iskola Facebook oldalán a szentmisét. Legyünk minél többen és imádkozzunk együtt iskolánkért, hazánkért és a jelen helyzet mielőbbi megszűnéséért.
Lelki áldozás imája:
Uram, Jézus Krisztus, hiszek Benned, imádlak Téged
és szeretlek Téged teljes szívemből.
Bánom minden bűnömet, mert szeretnélek
magamhoz fogadni a szentáldozásban,
hogy Veled élhessek.
Jöjj hát, ó Jézus, legalább lélekben költözz a szívembe
és végy lakást benne örökre!
A mi Urunk, Jézus Krisztus Teste
őrizzen meg engem az örök életre!
Köszöntelek, ó Jézus, az én szegény szívemben.
Neked adom magamat egészen.
Tied akarok lenni életemben és halálom után is.
Ámen.
Tájékoztatás a tantermen kívüli munkarendről
Tisztelt Szülők, kedves Diákok!
A Kormány a koronavírus járvány terjedése miatt a köznevelési és szakképzési intézményekben új munkarend bevezetéséről szóló 1102/2020 (III.14.) Korm. határozat, valamint a tantermen kívüli, digitális munkarend bevezetéséről szóló 3/2020. (III.14.) EMMI határozat értelmében 2020. március 16. napjától a köznevelési intézményekben tantermen kívüli munkarend bevezetése mellett döntött. Iskolánk is osztja a hivatalos tankerületi ajánlást:
A járvány terjedésének megállításban az egyetlen lehetséges eszköz jelenleg a személyes találkozások, közösségek elkerülése.
Kérjük, hogy otthon beszéljék meg a személyes találkozások és közösségi programok veszélyét gyermekeikkel, magyarázzák el nekik a döntés indokát és annak szükségességét.
Mindannyiunk közös felelőssége a tanulók tankötelezettségének teljesítése. A tankötelezettség egyfelől jog, másfelől kötelezettség. A digitális munkarend mindenki számára egy újfajta tanulási-tanítási-ellenőrzési formát jelent. Újfajta tanulás a tanulónak, újfajta tanítás a pedagógusnak és újfajta ellenőrzés, követés a szülőnek.
Ezek a módszerek már léteznek, kipróbáltak és alkalmasak az osztálytermen kívüli tanításra. Ilyen többek között a projektmódszer, a kutatómunka, a tömbösített oktatás, és az egyéni tanagyag feldolgozás. A kizárólagos alkalmazására való átállás a pedagógusok megfeszített munkája mellett azonnali szemléletváltást is igényel mind a pedagógusok, mind a tanulók, mind a szülők részéről. Ebben a folyamatban együttműködésüket és türelmüket kérjük.
Ezúton szeretnénk Önöket tájékoztatni, hogy a hagyományos tanmenetek nem megvalósíthatók az osztálytermen kívüli oktatásban, így a megszokott tananyagmennyiség szükségszerűen csökken(het), de ez a tananyag mélyebb elsajátításával és újabb készségek és képességek kialakulásával jár.
A digitális munkarend nem jelent folyamatos online oktatást és az eddig megszokott órarend online megvalósítását. Kérem a megjelölt kommunikációs csatornákon (honlap, szülői levél) tájékozódjanak az iskolai feladatokról és a kapcsolattartás rendjéről.
A Ferences Gimnázium úgy döntött, hogy a digitális oktatás felületeként a Google Tanterem és a Google Hangouts alkalmazásokat használja.
Ennek érdekében minden diák részére létrehoztunk egy iskolai e-mail címet, amit még ma kiküldenek az osztályfőnökök. Ezt a címet a gmail.com felületen lehet elérni. A fiókhoz tartozó jelszó: SzentendreK2020. Kérünk minden diákot, hogy az első bejelentkezéskor változtassa ezt meg. A tanárok e-mail címét itt lehet megtalálni:
https://docs.google.com/document/d/1GVkd8rkvG_8ucgCBRSR81t69Ifv7pO4lLXTVSX9tSuc/edit
Javasoljuk, kezdjen el mindenki megismerkedni a Google Tanterem alkalmazással. A tanárok kialakítják a tankörcsoportokat oly módon, ahogy az iskolai oktatásban ismert. Ez a diákok iskolai e-mail címén keresztüli meghívással történik.
Minden tankör az órarendben is szereplő tankörként jelenik meg, ahova a diákok belépve találják meg az adott óra feladatait. Minden tanár az órarendi óráknak megfelelően megjelöl egy-két alkalmat, amikor a Hangouts-on keresztül élőszavas konzultáció céljából is lehet keresni.
Továbbá ajánljuk a https://mediaklikk.hu/digitalisoktatas oldal használatát, különösen az érettségire készülő diákjaink számára, valamint az M5 tévécsatornát, ahol 11 órától 12 óráig nyelvleckéket sugároznak majd.
12 órától a középiskolás korosztály számára sugároznak érettségi műsorokat. Magyar nyelv és irodalom, matematika és történelem minden nap lesz, biológia, kémia, informatika, fizika és földrajz pedig hetente két-két alkalommal. Az oktatási sáv hétköznap 14.30-kor végződik.
Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy a digitális munkarend nem tanítási szünet, a tanév sikeres teljesítésének feltétele a kiszabott feladatok elvégzése, a folyamatos kapcsolattartás az iskolával.
Tanáraink a diákok tanulmányi munkáját érdemjegyekkel továbbra is értékelik, ezek a jegyek bekerülnek az e-naplóba és beleszámítanak az éves jegyek közé. Az e-napló hiányzási rovatát ebben az időszakban nem vezetjük.
Amennyiben a tanuló a tanárai által előírt feladatait nem teljesíti, úgy az intézmény az ágazati jogszabályok szerinti jelentéstételi kötelezettségének (gyermekjóléti szolgálat, gyámhatóság) eleget tesz. Továbbá, amennyiben a tanuló munkája a továbbhaladáshoz szükséges szintet nem éri el, úgy a hatályos rendelkezések értelmében osztályozó vizsgára vagy évismétlésre köteles.
Kérjük, hogy amennyiben semmilyen módon nincs lehetőségük az elektronikus kapcsolattartásra, jelezzék az iskola felé, igyekszünk a helyzetre megoldást találni.
Megértésüket megköszönve és együttműködésüket kérve, tisztelettel:
P. Bécser Róbert OFM
igazgató
Szentendre, 2020. március 16.
Felhívás
Tisztelt Szülők!
Orbán Viktor miniszterelnök ma esti bejelentése szerint bezárják az iskolákat március 16-tól, hétfőtől kezdve. Tantermen kívüli digitális munkarendet vezetnek be, ami azt jelenti, hogy a tanulók nem jöhetnek be az iskolába. Az oktatás digitális megszervezéséhez szükséges, hogy a diákok otthon is használhassák tankönyveiket. Ennek érdekében tisztelettel kérünk mindenkit, gondoskodjon arról, hogy szombat és vasárnap során gyermeke minden tanszerét (tankönyvek, atlaszok) elvigyék az iskolából. A tornafelszereléseket, köpenyeket is vigyék haza, hogy az intézményt megfelelően tudjuk fertőtleníteni. A porta mindkét nap 8:00 és 20:00 óra között nyitva lesz.
További részletes tájékoztatást a távoktatás mikéntjéről hétfőn tudunk küldeni. Ezzel kapcsolatban kérem, hogy figyeljék honlapunkat vagy Facebook oldalunkat.
Üdvözlettel:
P. Bécser Róbert OFM
Ideiglenes felvételi jegyzék
Tisztelt Szülők, Kedves Diákok!
Az ideiglenes felvételi jegyzékek itt érhetőek el:
Bécser Róbert
igazgató
István, a király film – szavazás
Kedves Szülők!
A 9.b osztálya és a nyolcadikosok közül a bátrabbak elindultak egy tehetségkutató versenyen, amiben az István, a király rockopera egyik részét kellett megfilmesíteni. A fiatalok munkája az egész film, minimális tanári segítséggel. Éppen ezért, kérem Önöket, hogy az alábbi linken szavazzanak, és maximális pontszámmal támogassák a diákjainkat. A tét nagy: ha továbbjutunk, újra forgathatjuk a filmet. A győztes csapat pedig egy nagyszínpadon is bemutathatja a produkcióját és még egy jelentős összeget is kap. Szavazni március 19-ig lehet.
A szavazás linkje:
https://www.iskolasistvan.hu/szavazas/151
A csapat nevében köszönettel: Szakács Áron
Beszélgetés Adolf Balázzsal, 2018-ban érettségizett öregdiákunkkal
Adolf Balázs a 2017-ben szerzett maratoni kenus ifjúsági világbajnoki cím után 2019 augusztusában, élete első felnőtt világbajnokságán a kenu egyesek 5000 méteres számában a hatodszor győztes, ötszörös olimpiai bajnokkal, a német Sebastian Brendellel vívott nemes küzdelemben ezüstérmet szerzett.
Természetközelben, igazi ferences lelkületű családban nőttél fel. Mennyiben alakította a szülői ház a sport iránti szereteted?
- Nagyon sokat köszönhetek a Családomnak, hiszen otthonról hoztam az indíttatást, hogy sportoljak, később pedig a bátorítást, a támogatást. Szerettünk kint lenni a természetben, a Szüleimnek van a Szigetközben egy túracége is, a Tambitúra. A családban mindenki sportolt, a bátyám kajakozott, Édesapám is kenuzott kiskorától, lejárt velünk az edzésekre is. Én korábban szertornáztam, végül a kenu mellett döntöttem, nekem ez sokkal izgalmasabb. Kint vagyok a természetben, a Dunán, ez nagyon szép. A kenuzás érdekesebb, mint a kajak. Itt egy légző mozdulattal haladunk előre, a húzás, aztán a légmunka, a ritmus az állatok mozgására hasonlít. Például a gepárd is nagy levegőt vesz, aztán lök előre egyet. Az élet ritmusa is ilyen: beszívás, kifújás. Eredetileg maratonista voltam, ezt nagyon szerettem, de most síkvizes lettem, megpróbálom a rövidebb távokat is. A szövetségtől is így kapok támogatást, és ezek olimpiai számok is. Természetesen a maratonit sem adtam fel.
- augusztus 25-e, a szegedi világbajnokság döntője. Élénken él az emlékezetemben ez a nap, egykori tanáraiddal együtt izgultunk, imádkoztunk Érted… Hogyan emlékszel vissza a döntőre?
- Bizakodva indultam el, rengeteget készültem, volt esélyem, reálisan az első hat hely valamelyikére. Az, hogy dobogóra tudtam állni, azt jelentette, hogy túlteljesítettem az elvárásokat. Nem is tudtam rögtön feldolgozni, mi történt. Napok alatt sikerült.
Rendkívül okosan versenyeztél. A kígyó ravaszságával, de a galamb szelídségével…
- Itt észnél kell lenni. Tömegrajt van, nagyobb a kontakt az emberek között. Lehet vizezni, tehát a másik oldalvizén menni, van forduló is, lökdösődés, van minden! Végig kell figyelni, húzásról húzásra, nem lehet ellankadni. Egy pillanat kihagyás is eldöntheti a versenyt. De az ellenfelek nem ellenségek, a legfontosabb a sport tisztasága.
Most minden jól sikerült. De korábban mi vitt tovább, ha valami nem úgy alakult, ahogy szeretted volna?
- Egyrészt nagyon szeretem, amit csinálok, másrészt az eredmények vittek mindig tovább, lelkesítettek egy új cél felé. Volt úgy, hogy vagy három évig majdnem hiába dolgoztam, mert a növésben a társaim megelőztek, a befektetett munkám azért nem hozta az eredményeket, mert lassan érő típus vagyok. Aztán szép lassan jöttek a sikerek, hogy legyen kedvem folytatni. Mintha Isten mindig jókor jó eredményeket adott volna, ő vezetett, hogy legyen erőm újra kezdeni.
„Hogyha néha-néha győzök, / Ő járt, az Isten járt előttem…” Az utolsó mondatodról nekem ez az idézet jutott az eszembe. Örülnék, ha kitalálnád, ki írta ezeket a sorokat.
- Szerintem Ady-versből valók. Ő persze szebben mondta, mint én, de ugyanarra gondolhattunk… Lehetne ez a beszélgetés címe is.
Napjaid nagy részét a kenuban térdelve töltöd. Ez a testtartás sok mindent kifejez…
- Igen, alázatra tanít. Nem csak egyfajta testtartás, hanem jelképesen megadás is annak, aminek történnie kell. Hiszek a Gondviselésben, nem csak rajtam múlik, hogy mit érek el. Ez nem azt jelenti, hogy Isten mindenképp győztesként hoz ki engem a versenyből, hanem segít, hogy magam győzzem le. Ezért nyugodt vagyok.
Szoktál-e a győzelemért imádkozni?
- Nem, a győzelemért nem. Nem azt kérem, hogy nyerjek, hanem hogy úgy tudjak odaállni, hogy mindent ki tudjak hozni magamból. Régebben jobban érdekeltek az eredmények. Most inkább azt kérem, hogy teljes erőmmel tudjak jelen lenni. Végül is az ellenfelek is csak azért vannak, hogy az ember elérje a maximumot. Ha ez sikerül, akkor mindegy, hogy hányadik lesz az ember. Győzzön az, aki többet dolgozott, aki a legjobb. Így igazságos.
Megtapasztaltad-e, hogy sokszor az ember nem azt kapja, amit kér, hanem amire szüksége van?
- Igen, igen. A világbajnokság előtt azt szerettem volna, ha párosban jutunk a döntőbe, de a válogatón ez nem sikerült, csak egyesben. Akkor el voltam keseredve, de utólag most látom, hogy miért kellett így történnie. Talán éppen azért, hogy egyesben tudjam ezt az eredményt elérni. Így lett a legjobb.
Sokan azt mondják, nem lehet egyszerre jól tanulni és magas szinten sportolni. Neked sikerült. Magyartanárodként jól emlékszem arra, hogy soha nem kértél felmentést a tanulás alól. Nehéz volt?
- Nem volt olyan nehéz. Jól be kellett osztanom az időmet és az erőmet. Rengeteg segítséget adtak a tanáraim és az osztálytársaim. Megkaptam előre a tananyagot, lemásolták nekem, mindig pótolhattam, javíthattam, türelmesek voltak velem. Ha még egyszer nyolcadikos lennék, újra ide jönnék.
Családod sok szállal kötődik a gimnáziumhoz, Édesapád és testvéreid révén. Te is sokszor elmondtad, hogy jó volt ide járni. Mi volt a legfontosabb, amit itt kaptál?
- Az osztályomnak nagyon örültem, ebből a közösségből vannak a legjobb barátaim. Mind a mai napig tartjuk a kapcsolatot, sok emlék, élmény köt össze bennünket és a hit, ez a közös nevezőnk. Mindenről tudunk beszélni, hitbeli dolgokról is. Más az értékrendünk, mint a sportvilágban szokás. Ott nekem ezt az értékrendet kell képviselnem.
Adott-e neked valami életre szóló tanítást a ferences gimnázium útravalóul?
- Elsősorban a tanáraimnak és a társaimnak a hite, amit nap mint nap megtapasztaltam, a hithez való hozzáállásuk, amelyből gazdagodtam én is.
Kérjetek és adatik… Te milyen jövőt kérsz magadnak?
- Nagyon szeretném, ha továbbra is örömömet lelném a sportban – ez a legfontosabb. Szeretném, ha jó eredményeket érnék el, jó formába kerülnék tavasszal, hogy jól szerepeljek az olimpiai válogatón. Elkezdtem az egyetemet, itt is szeretném megállni a helyem.
Tiszteletre méltó és megható, amilyen alázatosan és szerényen viseled a nem akármilyen sikereidet. Ugyanolyan tiszta tekintetű, halk szavú, derűs fiú vagy, mint az iskolapadban voltál. Tartásod és eredményeid példaképpé tettek. Fontosak a szavaid: mit üzennél szeretett gimnáziumod mai diákjainak?
- Elsősorban azt, hogy őrizzék meg az Istenbe vetett bizalmat, ez a legfontosabb.
Soós Sándorné Rózsa tanárnő