Diákvélemények

DIÁKVÉLEMÉNYEK A TESZI-RŐL

2023/24-es tanév

A tanév végén látsz-e valamit másképpen? 

(azokat, akikhez jártál; azokat, akik velük az intézményben foglalkoznak; a magyarországi szociális helyzetet, önmagadat, stb.)

  • Igen, én rosszabbnak és kellemetlenebbnek gondoltam azt a munkakört, amit végeznem kellett, de miután megtettem, rájöttem, hogy mennyire jó.
  • Az elején tartottam tőlük, most már nem.
  • Nem kellett volna tartanom ettől a munkától, mert végül is élvezhető volt.
  • Nem érzem magam a legközösségibb embernek, de ha szeretettel és tisztelettel mentem valahova, ott mindig jól tudtam teljesíteni.
  • Valóban „érzékenyít” ez a feladat, kicsit olyan, mint egy munkahely (ezt is bemutatja), de közben nem túl gyors tempóban visz közelebb más emberekhez.
  • Hogy jobban bele tudok most már ebbe a tevékenységebe fogni. Magabiztosabban, bátrabban.
  • Talán azt, hogy számomra nem nehéz feladattal segítettem és ennél még többet kaptam (kedvességet, sütit, palacsintát, hálát).
  • Azt, hogy segíteni nem egy munka, hanem egy jó érzés.
  • Többen jöttek adakozni annál, amit vártam. Nagyon szívmelengető volt.
  • Mennyire fontosak az önkéntesek, mekkora szükség van azokra, akik ezt napi rendszereséggel csinálják.
  • Azt, hogy még a TESZI-n kívül is el fogok menni a Karitásznak segíteni.
  • Valamennyire tisztában voltam korábban is a körülöttem lévő világgal, de ez segített még jobban felnyitni a szemem és értékelni a helyzetem, életem.
  • A szociális helyzetet elképesztőnek tartom abban az értelemben, hogy mennyi rászoruló van, és milyen nyomorúságos helyzetek, de mennyi intézmény is, ami segítő kezet nyújt.
  • Látom, hogy a hátrányosabb helyzetben lévőknek is lehet boldog élete, és hogy egy ilyen intézmény által nekik is ki tud alakulni egy jó közösségük, ahol jól érzik magukat.
  • Értékeljem, amim van, mert vannak rémesen rossz sorsú, nehéz helyzetű gyerekek, tőlem nem is olyan messze.
  • Másképpen tekintek különböző kihívásokra, a gyerekek helyzetének és személyiségének megismerésének köszönhetően.
  • Érdekes volt hallani egy másik szociális réteget, hogy ők hogy látják a világot. Szerintem én is fejlődtem, és már jobban tudok sérült gyerekekkel foglalkozni.
  • Én nem másképpen látom, hanem azt az örömöt tudtam átadni gyerekeknek, amit régebben én kaptam, és így rájöttem, hogy ennek mekkora értéke van.
  • Az idősekkel való kommunikációt még fontosabbnak látom.
  • Az idősek sokat tanítottak nekem leginkább a régi világról. Sok dolgot megértettem, hogy miért úgy van most, ahogy van. Megláttam, hogy mennyire nem érdekli a kormányt az idősek helyzete, ugyanúgy, ahogy a fiataloké sem. Sok szomorú történet után sokkal optimistábban állok a saját életemhez.
  • Sokkal több figyelemre van szüksége az egyedül maradt időseknek. Nagyon jó hely, ami egy picit húzza őket a „gödörből”.
  • Viszonylag el van hanyagolva az intézmény, és hogy mekkora kincs az egészség. Kevés a lelkes és kedves dolgozó, akik nem önkéntesek lennének.
  • Kicsit beleéltem magamat a tanári szerepbe és ez megihlet a tanításhoz.
  • Szerintem buta gyerek nincs (eddig se láttam így), mert már ebben biztos vagyok.
  • Jobban észreveszem az embereken (főleg az alsós korosztályon), ha valamilyen problémájuk van, vagy ha esetleg valamilyen mentális betegséggel élnek.
  • Azt, hogy kicsit nehezebb a gyerekekkel lenni, mint ahogy azt gondoltam. De szerintem azért megéri.
  • Megtanultam, hogy az egészségünket meg kell becsülni és ápolni, mert ha elveszítjük, az senkinek sem könnyű.
  • Számomra mindig is fontos volt a tánc, így meglepő volt, hogy mások tudnak egész boldog életet élni e nélkül is → sok dolog átértékelődött bennem.
  • Önmagamat. – Nagy önismereti utat jártam be.
  • A diákokat. – Megismerhettem egy tündéri kis osztályt.
  • A tanítónőket és benne egy jó közösséget.
  • Tele van szeretettel a hely.

Miben segített neked (ha segített) a szolgálat?

  • Nekem egy nagyon jó tapasztalat volt, és a komfortzónámból kiléptetett, amire szükségem is volt, és az értékrendemhez hozzátett.
  • Segített kimozdulni a komfortzónából és adott lehetőséget, hogy megtapasztalhassam, milyen jó érzés, ha ilyen sokat jelentesz valakiknek.
  • Növelte az önállóságomat, türelmesebb lettem.
  • Jóval türelmesebb lettem, alkalmazkodó és kitartóbb. Felelősségemet tisztábban látom.
  • Mivel tudom értékelni azt, amim van. Illetve örülök, hogy tudtam másokon segíteni.
  • Jobban megbecsülöm a saját jó helyzetemet, és jobban odafigyelek a rászorulókra.
  • Láttam a rosszabb helyzeteket, és alapdolgokat is megtanultam értékelni.
  • Annak, hogy amikor ott voltam, el tudtam szakadni a telefontól és tudtam segíteni.
  • Kilépni a szürke tanulás kényszeréből és másoknak segíteni.
  • Elfogadóbb lettem.
  • Abban, hogy önszántamból tevékenykedjek másokért.
  • Ráerősített a közösségi énemre.
  • Segített javítani a hozzáállásomon különböző dolgokhoz, emberekhez.
  • Megmutatta, hogy hol hogyan viselkedek és hogy néz ki egy ilyen intézmény.
  • A kapcsolatépítésben.
  • Hogy hétvégén is elmenjek otthonról segíteni másoknak.
  • Lelkületben, közösségben, jobban betagozódni, jobban segíteni.
  • Sokkal könnyebben tudok beszélgetést kezdeményezni, és gyorsan megismerem, hogy egy ember milyen igazából.
  • Szerintem magamat is jobban megismertem, tudtam feszegetni a határaimat, sok mindenben fejlődtem.
  • Látni, hogy vannak családok, ahol nem fordítanak annyi időt a gyerekekre, mint amennyit kellene.
  • Több önbizalmat nyertem, megtanultam, hogy hogyan neveljek és hogyan ne neveljek gyereket a jövőben.
  • Segített, hogy kicsit belelássak, hogy milyen sérült gyereket nevelni, foglalkozni vele 0-24-ben.
  • Segítőkészebb, nyitottabb lettem a mozgáskorlátozottak felé.
  • Ugyanúgy tudok fordulni egy hátrányos helyzetű gyerekhez, mint egy normálishoz.
  • Jobban megértem az időseket.
  • Segített az idősek tisztelésében.
  • Eddig nem igazán foglalkoztam hátrányos helyzetű emberekkel, idősekkel, és bár nem szoktam rá, most már könnyebben fog menni, pl. saját nagypapám idősek otthonában.
  • Jobban megértettem, hogy fontos a nagyszülőkkel vagy idősekkel időt tölteni, beszélgetni velük, és minőségi időt szánni rájuk, mert sokkal hálásabbak érte, mint gondolnánk.
  • Türelemre és találékonyságra ösztönzött. Szükség volt a gyerekekkel egy hullámhosszra kerülni.
  • Jobban tudok kisebbekhez kötődni, beszélgetni, még akkor is, ha éppen nincs annyira kedvem hozzá.
  • Egy boldog feltöltődést biztosítanak nekem a gyerekek.
  • Sok embert ismerhettem meg, néha még most is visszajárok Békásra találkozni a játszótéren szerzett barátaimmal.
  • Nagyon szeretek tudást átadni, hiszen ezzel a saját tudásomat is fejlesztem, és másokat is hozzásegítek ehhez a tudáshoz.
  • Felfedezni és fejleszteni tanítási készségeimet.
  • A „kisebb tanár” szerep nagyon megfogott.
  • Az emberekkel való beszélgetés engem is formált. „Tanítás” több módon, „nyelven” való magyarázat.
  • A türelem növelésében és tanáraim nagyobb fokú tiszteletében. (Eddig is tiszteltem a tanáraimat, de a korrepetálással való tapasztalatom nagyon adott egy plusz elismerést tanáraim felé.)
  • Megtalálni a szakmámat.

Emelj ki egy jó mozzanatot a munkádból!

  • Hogy örömet tudtam szerezni nekik. Jó érzés volt, hogy segíthettem.
  • Az első alkalom után a gyerekek már boldogan vártak az ajtóban, és egymás szavába vágva mondták, hogy mit akarnak játszani.
  • Amikor másodjára mentünk, akkor nagyon jó érzés volt, hogy emlékeznek ránk és vártak minket. Folyamatosan mesélték az élményeiket, de ránk is mindig nyitottak voltak.
  • Mikor játszottunk a gyerekekkel vagy segítettünk nekik. Láttuk rajtuk, hogy örülnek, hogy ott vagyunk.
  • Nagyon jó volt, hogy a gyerekek már első pillanattól kezdve nagyon kötődtek hozzánk, és hálásak voltak a gyerekek és a szüleik is.
  • A rengeteg játékos tanulás. Rajzoltunk, fogócskáztunk, bújócskáztunk, nagyon jól éreztem magam ott. Jó érzés volt segíteni nekik a felzárkózásban.
  • Amikor tudtam felelni a 3.B-sek kérdéseire. Sok mindent tudtam átadni.
  • Négyféle módon sikerült elmagyaráznom egy feladatot.
  • Amikor jó jegyet kapott a korrepetált diákom, az nagyon jó érzés volt.
  • A kisfiú, akit korrepetáltam, több jegyet javított. Nagyon büszke voltam rá.
  • Egy olyan lánnyal foglalkoztam, aki számára nagyon nehezen ment a matek, és az év végére sikerült együtt feltornázni a jegyeit 4-esre.
  • Ismerősön keresztül visszajött, hogy a gyerek tanára észrevette a fejlődését.
  • Az idősekkel való hosszú beszélgetés.
  • A szeretet, amit az idősektől kaptunk.
  • Amikor beszélgettem az idősekkel, talán akkor voltam a leghasznosabb.
  • Társasoztunk az idősekkel és érdekes történeteket meséltek magukról.
  • Amikor az idősek reménykedve kérdezték: „Holnap is jöttök?” Így ha nem is éreztem annyira hasznosnak a napot, úgy látszott, hogy mégis az volt.
  • Volt egy nagyon aranyos pár a klubban, akik nagyon nyitottak voltak, és szívesen megosztották a történeteiket arról, hogy hogyan ismerkedtek meg és nagyon boldogok voltak.
  • Aranyos néni meséli a gyerekkorát.
  • Karácsonyi éneklés.
  • Egyszer a Ferences Gimnáziumban apa-fia nap alkalmából mászókat biztosítottam ki, itt korábbi tudásomat használhattam.
  • Amikor Monoron a kisebbségnek tartottunk gyereknapot, azt látni, hogy mennyire boldogok tudnak lenni az embert próbáló körülmények között.
  • Amikor beszélgettünk a sérültekkel, és úgy kezeltek minket, mint egy barátot.
  • Amikor megnevettettem őket.
  • Az egyik lánnyal azóta is beszélek Messengeren.
  • Számomra nagyon jó élmény volt, amikor egy körben ültünk a gyerekekkel, gitároztunk és együtt énekelt mindenki.
  • Amikor elmentem elpakolni egy Karitász vásár után és kb. tíz kedves idősebb hölgy fogadott, akik örültek nekem, mert így nem nekik kellett cipekedni.
  • A nehezebb ládákat átvettem a néniktől.
  • A munkát mindig elvégeztem és közben a kedv is jó volt.
  • A ruhagyűjtést, amiben összebarátkoztunk az ott dolgozó emberekkel, és közben sok embernek segítettünk.
  • A karácsonyi angyalkázás volt az az alkalom, amikor bemehettünk pár osztályra és átadtunk a gyerekeknek egy kis ajándékcsomagot. Nem tölthettünk ott sok időt, de jó érzés volt látni az örömöt az arcukon, ez nagyon feltöltött.
  • Évfolyamtársaim megismerése.