DIÁKVÉLEMÉNYEK A TESZI-RŐL
2023/24-es tanév
A tanév végén látsz-e valamit másképpen?
(azokat, akikhez jártál; azokat, akik velük az intézményben foglalkoznak; a magyarországi szociális helyzetet, önmagadat, stb.)
- Igen, én rosszabbnak és kellemetlenebbnek gondoltam azt a munkakört, amit végeznem kellett, de miután megtettem, rájöttem, hogy mennyire jó.
- Az elején tartottam tőlük, most már nem.
- Nem kellett volna tartanom ettől a munkától, mert végül is élvezhető volt.
- Nem érzem magam a legközösségibb embernek, de ha szeretettel és tisztelettel mentem valahova, ott mindig jól tudtam teljesíteni.
- Valóban „érzékenyít” ez a feladat, kicsit olyan, mint egy munkahely (ezt is bemutatja), de közben nem túl gyors tempóban visz közelebb más emberekhez.
- Hogy jobban bele tudok most már ebbe a tevékenységebe fogni. Magabiztosabban, bátrabban.
- Talán azt, hogy számomra nem nehéz feladattal segítettem és ennél még többet kaptam (kedvességet, sütit, palacsintát, hálát).
- Azt, hogy segíteni nem egy munka, hanem egy jó érzés.
- Többen jöttek adakozni annál, amit vártam. Nagyon szívmelengető volt.
- Mennyire fontosak az önkéntesek, mekkora szükség van azokra, akik ezt napi rendszereséggel csinálják.
- Azt, hogy még a TESZI-n kívül is el fogok menni a Karitásznak segíteni.
- Valamennyire tisztában voltam korábban is a körülöttem lévő világgal, de ez segített még jobban felnyitni a szemem és értékelni a helyzetem, életem.
- A szociális helyzetet elképesztőnek tartom abban az értelemben, hogy mennyi rászoruló van, és milyen nyomorúságos helyzetek, de mennyi intézmény is, ami segítő kezet nyújt.
- Látom, hogy a hátrányosabb helyzetben lévőknek is lehet boldog élete, és hogy egy ilyen intézmény által nekik is ki tud alakulni egy jó közösségük, ahol jól érzik magukat.
- Értékeljem, amim van, mert vannak rémesen rossz sorsú, nehéz helyzetű gyerekek, tőlem nem is olyan messze.
- Másképpen tekintek különböző kihívásokra, a gyerekek helyzetének és személyiségének megismerésének köszönhetően.
- Érdekes volt hallani egy másik szociális réteget, hogy ők hogy látják a világot. Szerintem én is fejlődtem, és már jobban tudok sérült gyerekekkel foglalkozni.
- Én nem másképpen látom, hanem azt az örömöt tudtam átadni gyerekeknek, amit régebben én kaptam, és így rájöttem, hogy ennek mekkora értéke van.
- Az idősekkel való kommunikációt még fontosabbnak látom.
- Az idősek sokat tanítottak nekem leginkább a régi világról. Sok dolgot megértettem, hogy miért úgy van most, ahogy van. Megláttam, hogy mennyire nem érdekli a kormányt az idősek helyzete, ugyanúgy, ahogy a fiataloké sem. Sok szomorú történet után sokkal optimistábban állok a saját életemhez.
- Sokkal több figyelemre van szüksége az egyedül maradt időseknek. Nagyon jó hely, ami egy picit húzza őket a „gödörből”.
- Viszonylag el van hanyagolva az intézmény, és hogy mekkora kincs az egészség. Kevés a lelkes és kedves dolgozó, akik nem önkéntesek lennének.
- Kicsit beleéltem magamat a tanári szerepbe és ez megihlet a tanításhoz.
- Szerintem buta gyerek nincs (eddig se láttam így), mert már ebben biztos vagyok.
- Jobban észreveszem az embereken (főleg az alsós korosztályon), ha valamilyen problémájuk van, vagy ha esetleg valamilyen mentális betegséggel élnek.
- Azt, hogy kicsit nehezebb a gyerekekkel lenni, mint ahogy azt gondoltam. De szerintem azért megéri.
- Megtanultam, hogy az egészségünket meg kell becsülni és ápolni, mert ha elveszítjük, az senkinek sem könnyű.
- Számomra mindig is fontos volt a tánc, így meglepő volt, hogy mások tudnak egész boldog életet élni e nélkül is → sok dolog átértékelődött bennem.
- Önmagamat. – Nagy önismereti utat jártam be.
- A diákokat. – Megismerhettem egy tündéri kis osztályt.
- A tanítónőket és benne egy jó közösséget.
- Tele van szeretettel a hely.
Miben segített neked (ha segített) a szolgálat?
- Nekem egy nagyon jó tapasztalat volt, és a komfortzónámból kiléptetett, amire szükségem is volt, és az értékrendemhez hozzátett.
- Segített kimozdulni a komfortzónából és adott lehetőséget, hogy megtapasztalhassam, milyen jó érzés, ha ilyen sokat jelentesz valakiknek.
- Növelte az önállóságomat, türelmesebb lettem.
- Jóval türelmesebb lettem, alkalmazkodó és kitartóbb. Felelősségemet tisztábban látom.
- Mivel tudom értékelni azt, amim van. Illetve örülök, hogy tudtam másokon segíteni.
- Jobban megbecsülöm a saját jó helyzetemet, és jobban odafigyelek a rászorulókra.
- Láttam a rosszabb helyzeteket, és alapdolgokat is megtanultam értékelni.
- Annak, hogy amikor ott voltam, el tudtam szakadni a telefontól és tudtam segíteni.
- Kilépni a szürke tanulás kényszeréből és másoknak segíteni.
- Elfogadóbb lettem.
- Abban, hogy önszántamból tevékenykedjek másokért.
- Ráerősített a közösségi énemre.
- Segített javítani a hozzáállásomon különböző dolgokhoz, emberekhez.
- Megmutatta, hogy hol hogyan viselkedek és hogy néz ki egy ilyen intézmény.
- A kapcsolatépítésben.
- Hogy hétvégén is elmenjek otthonról segíteni másoknak.
- Lelkületben, közösségben, jobban betagozódni, jobban segíteni.
- Sokkal könnyebben tudok beszélgetést kezdeményezni, és gyorsan megismerem, hogy egy ember milyen igazából.
- Szerintem magamat is jobban megismertem, tudtam feszegetni a határaimat, sok mindenben fejlődtem.
- Látni, hogy vannak családok, ahol nem fordítanak annyi időt a gyerekekre, mint amennyit kellene.
- Több önbizalmat nyertem, megtanultam, hogy hogyan neveljek és hogyan ne neveljek gyereket a jövőben.
- Segített, hogy kicsit belelássak, hogy milyen sérült gyereket nevelni, foglalkozni vele 0-24-ben.
- Segítőkészebb, nyitottabb lettem a mozgáskorlátozottak felé.
- Ugyanúgy tudok fordulni egy hátrányos helyzetű gyerekhez, mint egy normálishoz.
- Jobban megértem az időseket.
- Segített az idősek tisztelésében.
- Eddig nem igazán foglalkoztam hátrányos helyzetű emberekkel, idősekkel, és bár nem szoktam rá, most már könnyebben fog menni, pl. saját nagypapám idősek otthonában.
- Jobban megértettem, hogy fontos a nagyszülőkkel vagy idősekkel időt tölteni, beszélgetni velük, és minőségi időt szánni rájuk, mert sokkal hálásabbak érte, mint gondolnánk.
- Türelemre és találékonyságra ösztönzött. Szükség volt a gyerekekkel egy hullámhosszra kerülni.
- Jobban tudok kisebbekhez kötődni, beszélgetni, még akkor is, ha éppen nincs annyira kedvem hozzá.
- Egy boldog feltöltődést biztosítanak nekem a gyerekek.
- Sok embert ismerhettem meg, néha még most is visszajárok Békásra találkozni a játszótéren szerzett barátaimmal.
- Nagyon szeretek tudást átadni, hiszen ezzel a saját tudásomat is fejlesztem, és másokat is hozzásegítek ehhez a tudáshoz.
- Felfedezni és fejleszteni tanítási készségeimet.
- A „kisebb tanár” szerep nagyon megfogott.
- Az emberekkel való beszélgetés engem is formált. „Tanítás” több módon, „nyelven” való magyarázat.
- A türelem növelésében és tanáraim nagyobb fokú tiszteletében. (Eddig is tiszteltem a tanáraimat, de a korrepetálással való tapasztalatom nagyon adott egy plusz elismerést tanáraim felé.)
- Megtalálni a szakmámat.
Emelj ki egy jó mozzanatot a munkádból!
- Hogy örömet tudtam szerezni nekik. Jó érzés volt, hogy segíthettem.
- Az első alkalom után a gyerekek már boldogan vártak az ajtóban, és egymás szavába vágva mondták, hogy mit akarnak játszani.
- Amikor másodjára mentünk, akkor nagyon jó érzés volt, hogy emlékeznek ránk és vártak minket. Folyamatosan mesélték az élményeiket, de ránk is mindig nyitottak voltak.
- Mikor játszottunk a gyerekekkel vagy segítettünk nekik. Láttuk rajtuk, hogy örülnek, hogy ott vagyunk.
- Nagyon jó volt, hogy a gyerekek már első pillanattól kezdve nagyon kötődtek hozzánk, és hálásak voltak a gyerekek és a szüleik is.
- A rengeteg játékos tanulás. Rajzoltunk, fogócskáztunk, bújócskáztunk, nagyon jól éreztem magam ott. Jó érzés volt segíteni nekik a felzárkózásban.
- Amikor tudtam felelni a 3.B-sek kérdéseire. Sok mindent tudtam átadni.
- Négyféle módon sikerült elmagyaráznom egy feladatot.
- Amikor jó jegyet kapott a korrepetált diákom, az nagyon jó érzés volt.
- A kisfiú, akit korrepetáltam, több jegyet javított. Nagyon büszke voltam rá.
- Egy olyan lánnyal foglalkoztam, aki számára nagyon nehezen ment a matek, és az év végére sikerült együtt feltornázni a jegyeit 4-esre.
- Ismerősön keresztül visszajött, hogy a gyerek tanára észrevette a fejlődését.
- Az idősekkel való hosszú beszélgetés.
- A szeretet, amit az idősektől kaptunk.
- Amikor beszélgettem az idősekkel, talán akkor voltam a leghasznosabb.
- Társasoztunk az idősekkel és érdekes történeteket meséltek magukról.
- Amikor az idősek reménykedve kérdezték: „Holnap is jöttök?” Így ha nem is éreztem annyira hasznosnak a napot, úgy látszott, hogy mégis az volt.
- Volt egy nagyon aranyos pár a klubban, akik nagyon nyitottak voltak, és szívesen megosztották a történeteiket arról, hogy hogyan ismerkedtek meg és nagyon boldogok voltak.
- Aranyos néni meséli a gyerekkorát.
- Karácsonyi éneklés.
- Egyszer a Ferences Gimnáziumban apa-fia nap alkalmából mászókat biztosítottam ki, itt korábbi tudásomat használhattam.
- Amikor Monoron a kisebbségnek tartottunk gyereknapot, azt látni, hogy mennyire boldogok tudnak lenni az embert próbáló körülmények között.
- Amikor beszélgettünk a sérültekkel, és úgy kezeltek minket, mint egy barátot.
- Amikor megnevettettem őket.
- Az egyik lánnyal azóta is beszélek Messengeren.
- Számomra nagyon jó élmény volt, amikor egy körben ültünk a gyerekekkel, gitároztunk és együtt énekelt mindenki.
- Amikor elmentem elpakolni egy Karitász vásár után és kb. tíz kedves idősebb hölgy fogadott, akik örültek nekem, mert így nem nekik kellett cipekedni.
- A nehezebb ládákat átvettem a néniktől.
- A munkát mindig elvégeztem és közben a kedv is jó volt.
- A ruhagyűjtést, amiben összebarátkoztunk az ott dolgozó emberekkel, és közben sok embernek segítettünk.
- A karácsonyi angyalkázás volt az az alkalom, amikor bemehettünk pár osztályra és átadtunk a gyerekeknek egy kis ajándékcsomagot. Nem tölthettünk ott sok időt, de jó érzés volt látni az örömöt az arcukon, ez nagyon feltöltött.
- Évfolyamtársaim megismerése.